Artikel 1 - Algemeen

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en alle aanvaarde opdrachten tot levering van zaken en diensten door MT Mobiliteit.

1.2 Partijen kunnen alleen rechtsgeldig afwijken van deze voorwaarden indien en voor zover deze afwijkingen door MT Mobiliteit schriftelijk zijn bevestigd.

1.3 In deze algemene voorwaarden wordt gesproken over ‘de klant’. Onder de klant wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: ‘de consument, de niet handelende in de uitoefening van een beroep of een bedrijf.’

1.4 Mondelinge toezeggingen door, en afspraken met ondergeschikten van de klant binden MT Mobiliteit uitsluitend voor zover deze schriftelijk, dan wel via de elektronische weg zijn bevestigd.

1.5 MT Mobiliteit heeft steeds het recht deze voorwaarden te wijzigen. Een wijziging kan door MT Mobiliteit ook van toepassing worden verklaard op reeds vóór die wijziging gesloten overeenkomsten. Mits deze wijzigingen de aan de klant op grond van deze voorwaarden toekomende rechten niet beperkt en MT Mobiliteit de klant schriftelijk van de wijziging op de hoogte heeft gesteld.

1.6 Bepaalde situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld in het licht van deze algemene voorwaarden. Dit geldt ook voor eventuele onduidelijkheden over de strekking en/of de inhoud van de bepalingen in deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 2 - Offertes en prijzen

2.1 Alle aanbiedingen en prijsopgaven in prijslijsten en folders zijn vrijblijvend en gebaseerd op basis van de op het tijdstip van sluiten van de overeenkomst geldende prijzen en specificaties.

2.2 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Alle door MT Mobiliteit genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

2.3 De prijzen in de offertes zijn uitsluitend van toepassing op de daarbij aangegeven hoeveelheden.

2.4 Geringe afwijkingen van de monstermaterialen, proefstukken of de in de catalogi en brochures voorkomende afbeelding- en en/of beschrijvingen worden voorbehouden en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. In geval van tussentijdse modelwijzigingen is MT Mobiliteit gerechtigd het gewijzigde model te leveren.

 

Artikel 3 - Overeenkomst

3.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in het vierde lid, tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door de klant en indien MT Mobiliteit dit schriftelijk, dan wel elektronisch heeft bevestigd. Wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht, aangebracht door de klant, die hogere kosten veroorzaken, worden bij de klant in rekening gebracht.

3.2. Indien het aanbod langs de elektronische weg is aanvaard, wordt zo spoedig mogelijk een bevestiging van ontvangst van de aanvaarding van het aanbod verstuurd door MT Mobiliteit. Zolang de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod niet door MT Mobiliteit is bevestigd, is de overeenkomst niet tot stand gekomen.

3.3 MT Mobiliteit kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien MT Mobiliteit op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

3.4 Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 4 – Levering en uitvoering

4.1 MT Mobiliteit neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

4.2 De plaats van levering is het adres dat de klant aan MT Mobiliteit heeft opgegeven.

4.3 Alle leveringstermijnen worden door MT Mobiliteit bij benadering opgegeven en de levering zal zo spoedig mogelijk worden uitgevoerd. De levering zal uiterlijk binnen 30 kalenderdagen plaatsvinden, tenzij de klant akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Overschrijding van een leveringstermijn levert geen verzuim op, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Vervroegde aflevering is te allen tijde toegestaan.

4.2 Alle levertijden zijn indicatief en de klant kan dan ook geen rechten ontlenen aan de eventueel genoemde levertijden. Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd, heeft de klant geen recht op een schadevergoeding.

4.3 Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling en of opdracht niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk binnen 30 dagen na plaatsing van de bestelling en of opdracht bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, maar heeft geen recht op een schadevergoeding.

4.4 In geval van ontbinding zoals bedoeld in het voorgaande lid, zal MT Mobiliteit het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 14 kalenderdagen) terugbetalen.

4.3 Levering vindt steeds plaats tegen de op de dag van de feitelijke levering geldende prijzen. Prijsstijgingen als gevolg van wijzigingen in de fabrieksprijzen en valutakoersen zullen worden doorberekend. Belastingen, accijnzen en overige door de overheid op te leggen heffingen mogen te allen tijde worden doorberekend, ook indien deze wijziging is ingetreden ná het tot stand komen van de overeenkomst. De klant heeft het recht om binnen een redelijke termijn na kennisgeving van de wijziging, de overeenkomst kosteloos te ontbinden.

4.4 MT Mobiliteit is gerechtigd om zonder bericht aan of overleg met de klant, de opdracht of onderdelen daarvan uit te besteden of te laten verrichten door niet bij hem in dienst zijnde derden, indien dit naar mening van MT Mobiliteit een goede uitvoering bevordert.

4.5 Indien een opdracht dient te worden bespoedigd op verzoek van de klant kunnen overwerk en/of ander eventueel extra gemaakte kosten in rekening worden gebracht.

 

Artikel 5 – Reparaties en onderhoud

5.1 De klant kan voor of bij het verstrekken van een opdracht, een opgave verlangen van de prijs van de werkzaamheden, alsmede van de termijn waarbinnen de werkzaamheden zullen worden uitgevoerd. De opgegeven prijs en termijn zijn bij benadering. Indien de opgegeven prijs wordt overschreden of dreigt te worden overschreden, zal MT Mobiliteit contact met de klant opnemen teneinde de meerkosten te bespreken. De klant is in dat geval gerechtigd de overeenkomst te beëindigen met voldoening van de kosten van de door MT Mobiliteit reeds verrichte werkzaamheden. Bij overschrijding of dreigende overschrijding van de opgegeven termijn, zal MT Mobiliteit de klant onverwijld daarvan op de hoogte stellen onder opgave van een nieuwe datum van aflevering.

5.2 MT Mobiliteit brengt voorrijkosten in rekening voor reparaties of onderhoud, welke plaatsvinden op verzoek van een de klant.

5.3 Vervangende onderdelen worden alleen aan de klant afgedragen indien dit bij het sluiten van de reparatieovereenkomst uitdrukkelijk is overeengekomen.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht en retourneren

Bij levering van producten:

6.1 Bij de aankoop van producten heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de klant.

6.2 Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hiermee wordt bedoeld dat het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt mag worden voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien de klant gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan MT Mobiliteit retourneren, conform de door MT Mobiliteit verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

6.3 Wanneer de klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan MT Mobiliteit. Na het kenbaar maken, dient het product binnen 14 dagen retour te worden gestuurd. De klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

6.4 Indien de klant na afloop van de gestelde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan MT Mobiliteit heeft teruggezonden, is de koop een feit.

6.5 In geval van beschadiging van geretourneerde goederen, behoudt MT Mobiliteit zich het recht voor om reparatiekosten c.q. vervangingskosten in rekening te brengen, of in uitzonderlijke gevallen, retourzendingen te weigeren.

Bij levering van diensten:

6.6 Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

6.7 Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 – Garanties

7.1 MT Mobiliteit staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en aan de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen.

7.2 De garantietermijn van MT Mobiliteit komt overeen met de fabrieksgarantie. MT Mobiliteit is echter niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

7.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 kalenderdagen na levering schriftelijk dan wel via een e-mailbericht aan MT Mobiliteit te worden gemeld. Retournering van de geleverde producten dient te geschieden in nieuwe staat in de originele verpakking.

 

7.4 De garantie vervalt indien:

- De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of dit door derden heeft laten doen;

- De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld, of in strijd is gehandeld met de aanwijzingen van de ondernemer en/of hetgeen op de verpakking staat vermeld zijn behandeld;

- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 8 – Betaling

8.1 Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de klant verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6, eerste lid. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de klant de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

8.2 De klant is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan MT Mobiliteit te melden.

8.3 In geval van wanbetaling van de klant, heeft MT Mobiliteit (behoudens wettelijke beperkingen) het recht om de vooraf aan de klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1 MT Mobiliteit is niet aansprakelijk voor gevolgschade of indirecte schade, waaronder onder meer wordt verstaan: bedrijfsschade, vertragingsschade (anders dan wettelijke rente), schade wegens waardevermindering, gederfd genot, gederfde winst of geleden verlies, schade in verband met kosten van vervangend vervoer of huur- en leasekosten, schade aan (goederen van) derden, ladingschade en persoonlijke of immateriële schade, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van MT Mobiliteit.

9.2 Indien er sprake is van aansprakelijkheid ontstaat pas een verplichting tot vergoeding van de schade wanneer de desbetreffende schade door de aansprakelijkheidsverzekering is gedekt en de desbetreffende verzekering tot uitkering komt.

9.3 Onverminderd het hiervoor bepaalde is in alle gevallen de aansprakelijkheid van MT Mobiliteit beperkt tot de hoogte van het bedrag van de oorspronkelijke factuurwaarde, dan wel het bedrag dat door de door MT Mobiliteit gesloten aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt.

9.4 MT Mobiliteit geeft geen adviezen aan de klant. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om onafhankelijk advies in te winnen. MT Mobiliteit is niet aansprakelijk voor ingewonnen adviezen en wijzigingen in wet- of regelgeving.

9.5 De klant heeft een wettelijke verzekeringsplicht voor het rijden op een scootmobiel en dient zelf zorg te dragen voor het afsluiten van een dergelijke verzekering.

 

 

 

 

 

 

Artikel 10 – Overmacht

10.1 In geval blijkt dat de uitvoering van een overeenkomst voor MT Mobiliteit ten gevolge van overmacht bezwaarlijk of onmogelijk wordt, is MT Mobiliteit gerechtigd de overeenkomst, voor zover deze nog niet is uitgevoerd, door middel van een schriftelijke verklaring te ontbinden en/of de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, onder mededeling aan de klant van de omstandigheden welke de verdere uitvoering bezwaarlijk of onmogelijk maken en zonder tot schadevergoeding gehouden te zijn.

10.2 Onder overmacht als bedoeld in het vorige lid wordt onder meer verstaan een van MT Mobiliteit onafhankelijke omstandigheid, ook al was deze ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst reeds te voorzien, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, alsmede voor zover daaronder niet reeds begrepen, oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, terrorisme, oproer, werkstaking, werkliedenuitsluiting, transportmoeilijkheden, brand en ander ernstige storingen in het bedrijf van MT Mobiliteit of diens leveranciers.

 

Artikel 11 – Geschillen

11.1 Op alle overeenkomsten en transacties met MT Mobiliteit is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.

11.2 De rechter in het arrondissement waarin MT Mobiliteit statutair is gevestigd, is bij uitsluiting bevoegd de geschillen die uit de tussen de klant en MT Mobiliteit gesloten overeenkomsten voortvloeien te beslechten.

 

Artikel 12 – Nietigheid

Indien een of meer van voorgaande artikelen ten gevolge van wettelijke maatregelen en/ of een rechterlijke beslissing nietig zijn of nietig worden verklaard, laat dit de toepasselijkheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverlet.